De profundis


sfinti-romani
de Nichifor Crainic

Străbunii mei din vremuri legendare,
Al vostru suflet de umili țărani
A dormitat sub secolii tirani
Ca sub un greu de lespezi funerare.

Dar din adâncul miilor de ani,
Tot ce-a mocnit în voi – frumos și mare –
Irumpe-n mine ca o-nvâlvorare
Spre ceru-ncins în zboruri de vultani,

În sânge mi-arde dorul vostru scris;
Urcați, prin mine, către biruință,
Și-așa, cum ale voastre toate mi-s,

Vă răzbunați, că-n tânăra-mi ființă
A pâlpâit lumina unui vis
Și s-a zbătut suprema năzuință.

One thought on “De profundis

  1. Visul acesta, mai palpaie in mine,desi fiinta mea nu mai e tanara,si visul si supre4ma nazuinta v/a dispare odata cu trecerea mea in nefiinta, e singura certitudine ,,vom /voi/ muri ! durerea mea diurna morala nu fizica e ca nu pot lasa ADEVARUL, despre MISCAREA LEGIONARA ,murdarita de toate haitele de alogeni si cozile lor de topor ! Crainic Nichifor,a avut HAR,ce nici un poetas comunist nu a binedorit !EXISTA DUMNEZEU !

Leave a Reply

