La Crucea purtată!

de Virgil Maximcrucea-eroilor-neamului-7983

O, Crucea Domnului Hristos, crescuta-n noi!
Ca pe-un Copac al Cunoștinței Binelui și-al vieții
Te-am adăpat cu sânge cald și tânăr și cu ploi
de lacrimi revărsate-n “psalmii dimineții”…
Suntem cu Simon Cireneu, toți, sub Tine,
Izbăvitoarea noastră din temnițele morții!…
Me-am răstignit pe Tine, surâzând
durerilor răsfrânte-n prăbușirea
dorințelor de viață vinovată și păcat!…
Purificați sub Har, durerea noastră
am preschimbat-o în iubire,
și i-am iertat
pe cei ce-n amăgirea lor din cuget
ne-au junghiat!…
Credeau în biruința lor de “ceas pătat”…
Și ne-am sculat din “giulgiul morții”
la ceasul rânduit de Cel Prea Înalt,
să fim același leat
cu Domnul nostru în Lumină
la Judecata Lumii!…
La Marea și Sfânta, Înfricoșătoarea
Și singura Prea-Dreaptă Judecată
din Valea Iosafat!…
O, Crucea Domnului Hristos, crescuta-n noi,
să Te purtăm ca pe-un Stindard Biruitor
în Viața de acum și-n Veacul-de-Apoi!…
Amin! Amin! Amin!
În veci,
Amin, Amin!

Leave a Reply

